6.9.11

Inspiration och symöte

Jag pysslar på med mina projekt. Eftersom jag växlar mellan pippitöjan och lapparna går inget särskilt fort, men det blir lite gjort varje dag. Jag har köpt mig ett par nya inspirationsböcker.

Jag är MYCKET förtjust i William Morris och Morris&Co. Det här är en australiensisk bok med applikations- och lapparbeten inspirerade av honom. Fantastiska.


Den andra boken är också applikations- och lapparbeten med lite annorlunda och inspirerande stil. Jag blir SÅÅ sugen. Jag har en massa ideer, men tyvär inte riktigt tiden för att förverkliga dem.



Dessutom har jag hittat en fin hemsida för mer inspiration (det finns ju massor). Den här fastnade jag för eftersom jag gillar den viktorianska tiden. Victoriana Quilt Designs

HÄR är den


För övrigt är det snart dags för SYFESTIVAL igen! 4-6 november 2011 på Älvsjömässan.
Jag vet inte om jag törs åka dit igen....det blev ganska dyrt sist och jag har fortfarande kvar garn och material till de projekt jag köpte sist.


1 kommentar:

  1. Vilka intressanta böcker du tipsar om. Applikationer är verkligen roligt att inspireras av.

    SvaraRadera