13.9.11

Symöte sent omsider

Oj oj oj vad tiden går. Inte förrän nu framåt kvällen har jag haft chans att sätta mig vid datorn. Jag har haft ganska mycket hela veckan så det har inte blivit så mycket gjort. Pippitröjan till K går sakta men säkert framåt. Som tur är fungerar det bra att sticka framför TV:n och dotter A och jag har helt snöat in på den ganska otäcka men bra serien Criminal Minds. Stickning är en väldigt bra ursäkt för att sitta och titta...

Jag har också fortsatt med mina hexagoner och dessutom lagt till några broderade. Jag tänkte att det kunde få stå "Hemma" eller "Hemfrid" eller "Hemma bäst" eller något. Jag har inte bestämt mig än. Egentligen tycker jag att alla sådana där små ord låter mycket bättre på engelska men nu ÄR vi ju faktiskt i Sverige.

Jag tog en bild på ett gammalt broderi som jag sydde för ett par år sedan. Den hänger i köket som en påminnelse om att vara tacksam för maten vi får.






När jag ändå höll på med kameran kom jag på att ni kanske vill se hur MITT rum ser ut. Jag kan erkänna att det inte alltid är såhär städat. Det är inte så stort men det är så skönt att ha ett eget rum att pyssla i.

5 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad trevligt att få titta in i ditt handarbetsrum! Det ser så mysigt och kreativt ut med garnerna, alla böcker och symaskinen! Fint med den höga garnförvaringen - det är så härligt att se garnerna, inte packa undan dem i lådor...

    Vad fin lapptäcket blev också! Roligt med de broderade detaljerna.

    Tack för att du skickade vidare min inbjudan till stickdagen!

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera
  2. Ha! Jag sitter nu och nynnar på melodin till din köksbonad. Kommer inte ihåg riktigt om det var som scout (svenska scoutförbundet, med andra ord svenska kyrkan)eller då jag i tonåren var med i SMU som vi alltid sjöng den sången innan fika eller annan måltid....

    SvaraRadera
  3. tack för din fina kommentar. ska bli spännande att se hur pippitröjan blir. är själv sugen på att sticka mig en faktikst =)

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt att ha ett eget pysselrum där man inte alltid måste plocka undan efter sig. Men snart är pojken min så stor att han vill ha ett eget rum och då kommer jag att bli utan igen.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Åhh vad skönt med ett pysselrum!! Här får den överfulla garnkorgen hela tiden flyttas runt. Men snart får jag med egna rum och då ska jag banne mej trolla ihop till en symaskin också!

    Pippitröjan ser jättefin ut!

    SvaraRadera