23.12.09

Dan för dan



















Julbocken brann ner i natt. Tåkigt tycker jag. Läs mer på GD. Det finns dem som är fallna åt konspirationsteorier och tror att kommunledningen eller affärsmännen själva tänder på(eldandet sätter ju onekligen Gävle på kartan som det brukar heta nu för tiden). Bockbränningen har ju också satt sina spår i staden. Vi har till exempel en restaurang med namnet Brända Bocken och det säljs små bockljus som man kan bränna ner. Kanske ska vi till Mer jul i Gävle - kampanjen foga också stora bockbrännardagen?







Nåväl här hemma fortsätter pysslandet som vanligt. Idag ska granen in och kläs. Annars kan vi ha det ganska lugnt och skönt eftersom vi firar jul hos syster. Vovvarna och jagf har varit ute och pulsat i snön och jag har letat fram min JULBOK som jag sparat tills nu.





Sarah Waters spökhistoria i engelsk herrgårdsmiljö The Little Stranger.


Passar bra till julmys hoppas jag.




RIKTIGT GOD JUL!

1 kommentar: