2.7.12

Matinspiration

Jag fick för en tid sedan Nigella Lawsons kokobok Nigellas kök - fler recept från hemmets hjärta från Modernista. Jag ska erkänna att jag av någon anledning fått för mig att jag inte gillar Nigella. Jag såg aldrig hennes matprogram på TV, men jag föll pladask för hennes kokbok.

Men VARFÖR???? har man i Sverige delat upp den i två delar?

Jag såg den engelska originalutgåvan i en bokhandel och DEN var helt underbar! Jag ville köpa den bara för att liksom grotta ner mig i denna enormt maffiga kokbok. Nu gjorde jag inte det, men den engelska utgåvan är helt enkelt något helt annat än den svenska när det gäller utseende och villhafaktor.

Nåväl, jag tyckte i alla fall mycket om kokboken. Jag gillar hennes förhållningssätt till mat och hennes sätt att skriva. Många recept av alla de slag och lite allmänna tips och tyckanden.




Jag är ingen kokboksentusiast men jag har några favoriter och den här kommer definitivt att höra till dem.

B B B B 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar