28.4.20

Att stötta sin favoritboklåda i Coronatider - The English Bookshop

Ända sedan starten nån gång på 90-talet har The English Bookshop  (då, The Uppsala English Bookshop) varit min favoritboklåda. Lite jobbigt eftersom jag inte bor i Uppsala...

Inte bara min  - Den blev utsedd till Bookstore of the Year 2018 i hela världen!

Så varje gång - nästan -  jag besökt staden har jag tittat in och köpt med mig ett gäng böcker. Ofta fler än jag tänkt. Man blir så väldigt sugen när man går runt bland alla böcker. Dessutom har de sån fantastisk trevlig personal.

Som tur är har de månadsbokklubbar att vara med i. Jag har varit med - med ett kort avbrott - nästan från start. Just nu är jag ned i Mystery-klubben men det finns också klubbar för fiction, classics, fantasy, urban fantasy, sf, noir och feel good. Bara att välja. Det är roligt att få en överraskning hem i brevlådan. Oftast har urvalet varit bra annars kan man ju alltid ge bort boken.







De bjöd nyligen in till en stödkampanj så här i coronatider och jag bjöd på någon av  deras gamla böcker som legat kvar sedan starten och blev en av de lyckliga som vann en gammal bok, en mugg, en tygkasse och en fin tackhälsning. Kul!

Boken kommer jag aldrig att läsa.... men det gör inget för inklistrat på försättsbladet fick jag ett fint tack.




Boken jag fick var Conversations with My Agent av Rob Long som var en av författarna till TV-serien Cheers. Som sagt, den lockar inte alls men den har sin hedersplats i hyllan ändå.

Det går att beställa på nätet förstås nu när vi inte ska ut och resa så mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar