9.5.12

Stickning i litteraturen

Det är ju Dickensår i år så jag behöver väl inte ha dåligt samvete för att jag köpte mig en nyutgiven Dickensroman.

Jag kunde helt enkelt inte motstå.

Penguin har i serien Penguin English Library samlat 100 klassiker i otroligt fina utgåvor. JAg skulle helst vilja ha allihopa!

Men nu blev det Dickens A tale of two cities där sticking och stickande förekommer flitigt. Och det har illustratören tagit fasta på. Kolla får ni se:
Inte vet jag när jag ska få tid att läsa den...
Det är ju så många böcker som ligger och väntar.


Jag håller på med Eld. Sen funderar jag på Julian Barnes, Lizzie Doron och Göran Rosenberg. Fast jag måste hinna läsa Korparna också. (Det är jag som valt den som SELMA-bok). Tja, sen finns ju ungefär ett par hundra till att välja mellan....








Här kommer lite fler smakprov


Te!
Nål och tråd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar