13.5.12

Jag har läst Eld - när kommer trean?

Jag säger som en recensent - jag kapitulerar! Jag har haft så otroligt roligt när jag läst Eld.

Jag har känt mig som en 10-åring i värsta bokslukaråldern. (jag har väl i och för sig aldrig lämnat den helt)

Allting liksom bara stämmer. Miljön är underbar. Det bortglömda brukssamhället som lever sitt liv vid sidan om.

Karaktärerna - trovärdiga, skickligt mejslade porträtt av unga kvinnor och deras situation. Jag tror att det bland annat är det som gör böckerna så bra.

Och så storyn förstås - magin håller! Historien blir aldrig fånig eller förutsägbar. Precis som huvudpersonerna växer den och utvecklas. Allt är inte som det synes vara.

Hur länge ska man behöva vänta nu då????

Jag vill tillbaks till Engelsfors.

Men bevare oss för Positiva Engelsfors - hu!


B B B B B 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar