19.7.11

En himla trevlig dag


En härligt fin dag fick vi. Tio stycken damer i blandad ålder, massor av kaffebröd, mycket garn, broderier och prat.

Solen höll sig framme och det var nästan tropiskt varmt så vi kunde vara ute hela dagen.

Nu försöker jag planera vad jag ska ha med mig på semestern. Det ska vara något lättstickat och ganska litet - fast sockor är jag trött på. Jag är sugen på att sticka mig en Pinkerton sjal, jag har garn som skulle kunna passa.
Dessutom försöker jag planera vad jag ska ta med mig att läsa. Herrarna Eriksson och Axlander-Sundquist har förstört hela min läsplanering för juli.

Jag började läsa Kråkflickan ....
....och kunde inte sluta och dessutom var jag tvungen att direkt fortsätta med Hungerelden.

Strålande bra! Mörka och otäcka men otroligt spännande och fascinerande. Nu ser jag fram emot den tredje och avslutande delen.

Men det blir ju inte till semestern. Jag ska fundera ett tag och rapporterar i morgon vad det blir.



Pinkerton sjal 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar