10.5.11

Liten vävram - Weave It

I den fantastiska amerikanska tidningen PIECEWORK läste jag om små vävramar (Weave It eller Weavette) och blev väldigt sugen på att prova. Jag försökte hitta dem att köpa i Sverige, men misslyckades. De finns att köpa begagnade eller nytillverkade från USA framförallt, men det blir förfärligt dyrt med frakt.

På internet hittade jag instruktion om hur man kan göra sin egen vävram. Som tur är känner jag ett par fantastiska finsnickare. Jag frågade om de ville hjälpa mig och nu pågår vävramstillverkning!


Jag återkommer när de är klara och när jag provat att väva.




 Jag tänkte att det var ett roligt och omväxlande sätt att ta tillvara garnrester. Det är ju bara fantasin som sätter gränserna för vad det kan bli av några rutor.



3 kommentarer:

  1. Vilken kul ide... kan ju vävas och sammanfogas till vad som helst! Och så kan man brodera på de små lapparna också!
    Borde ju gå att använda små tavelramar som man fästr nubb i!

    SvaraRadera
  2. Smarta små ramar det där. Precis som du skriver, bra sätt att göra på restgarner.

    SvaraRadera
  3. Vi har en liknande ram på jobbet fast "spikarna" ser inte likadana ut. Jag har funderat hur man ska använda den. Jag ser fram emot att se hur man ska göra.

    SvaraRadera