9.1.20

Damkören i Chilbury - sent omsider

Fabbe
Jag är hemma med en envis förkylning och har inte orkat göra just någonting. Nu känns det äntligen som om den är på väg bort. Det enda som hjälper är ju vatten, vila och värme så Fabbe och jag har legat i soffan. Jag har sovit, läst lite och sovit igen och druckit te däremellan.

Jag kom plötsligt ihåg att jag hade Damkören I Chilbury  av Jennifer Ryan liggande i bokhyllan och tänkte att den är säkert perfekt förkylningsläsning och det var den.

Jag tycker egentligen inte om brevromaner men här tycker jag att hon har lyckats bra. Romanen består av brev från och dagboksanteckningar av olika kvinnor/flickor i byn Chilbury under 1940.

Kören - som blev en damkör eftersom männen är ute i kriget - står i centrum men runt omkring händer det mycket. Kärlek, svek lite spänning och mystik allt i krigets skugga. Mycket brittiskt och riktigt bra..

Förutom detta så tycker jag att det finaste med romanen är skildringen av hur mycket musiken, i detta fall körsång, kan göra med oss.

Ett tips som ger romanen en extra dimension är att lyssna på den engelska ljudboken, där körsången finns med. Damkören i Chilbury får B B B B




1 kommentar:

  1. Let me tell you something...

    What I'm going to tell you might sound pretty creepy, maybe even a little "strange"

    BUT what if you could simply click "Play" to listen to a short, "magical tone"...

    And INSTANTLY attract MORE MONEY to your life?

    I'm talking about thousands... even MILLIONS of DOLLARS!!!

    Sound too EASY? Think something like this is not for real?!?

    Well then, I've got news for you.

    Many times the most magical blessings in life are also the EASIEST!!!

    Honestly, I'm going to PROVE it to you by allowing you to PLAY a REAL "miracle wealth building tone" I've produced...

    (And COMPLETELY RISK FREE).

    YOU simply click "Play" and the money will start coming into your life... starting pretty much right away...

    CLICK here now to experience this marvelous "Miracle Abundance Tone" as my gift to you!!!

    SvaraRadera