30.4.17

Favoritförlag för fempoängare

Jag har hoppat på Bokbloggsjerkan hos Annikas Kultur- och litteraturblogg.

Vilka förlag läser jag? Ganska många... Jag tittade på de romaner jag gett högsta poäng för under senaste året och där hittade jag följande svenska förlag:

Ariel förlag: För Olga Tokarcuk, en av mina favoriter.

Sekwa förlag: För framförallt Fred Vargas men också Laurence Cossé,

Natur och Kultur: För Eva-Marie Liffner, Carina Burman

Wahlström & Widstrand: För Jeanette Winterson, P D James,

Modernista: För Louise Penny, Peter May och massor av andra, inte minst klassikerna!

Ersatz: För Jevgenij Vodolazkin

Minotaur: För alla bra kriminalromare! Bland annat Stephen Booth, Elly Griffiths och Reginald Hill.

Men sen så klart Norstedts för till exempel Jonathan Safran Foer och Margaret Atwood

och Albert Bonniers förlag som ger ut en massa bra böcker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar