9.8.17

Semesterläsningssummering

I morgon börjar jag jobba igen efter fem veckors semester. Jag har inte läst så mycket som jag hade tänkt men en hel del har det blivit i alla fall. Dags att summera och recensera:

Jag börjar med fempoängarna B B B B B

1 - De försvunna böckernas bibliotek av Kristoffer Leandoer

En surrealistisk historia för alla boknördar. Härlig



2 - Things from the flood av Simon Stålenhag


En märklig dystopisk och samtidigt alldeles vanlig berättelse om en ung pojke. Vilka bilder! Helt fantastisk!

















Sen kommer tre deckare som får fyra poäng
    B B B B

1 - Midnattssolens timme av Cecilia Ekbäck
Del två i serien om Svartåsen. Historisk kriminalroman från Norrbotten. Spännande och intressant om  hur vi såg på och behandlade samerna.

2 - Annabelle av Lina Bengtsdotter
Mycket bra kriminalromansdebut! Stämningen!

3 - Sleeping in the ground av Peter Robinson (Skuggan av tvivel på svenska)
24:e boken i serien om Alan Banks. Mycket bra som alltid.

Dessutom har jag läst en riktigt bra och fascinerande SF-roman men som så ofta när det gäller science fiction var den alldeles för lång. Children of time av Adrian Tchaikovsky. Manipulerande med naturen, konstgjorda världar och att man får skörda det man sår.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar