15.2.15

Tid att läsa och att sticka

Jag mår inte sådär vidare värst. Jag är sjukskriven 50% och jobbar på förmiddagarna. Det går ganska bra men jag blir så förtvivlat trött.

Kuratorn på hörselhabiliteringen sade att det var normalt och att jag nog fick räkna med att ha det så här. Suck. Jag ska i alla fall prova hörapparat och se om det kan hjälpa.

Som tur är kan jag både läsa och sticka. Annars skulle jag väl bli helt galen.


Vantarna blev riktigt bra. Det var roligt att sticka dem. Inspiration till mönstret fick jag från boken

150 Scandinavian motifs av Mary Jane Mucklestone. Och muddarna har Eva-Lotta Staffas designat. De finns i föreningen Stickas medlemstidning.

Jag har läst The Miniaturist av Jessie Burton. Det är en fascinerande roman som utspelar sig i Amsterdam vid slutet av 1600-talet. Ett slags kammarspel om kärlek, död och liv. Ett dockskåp spelar en avgörande roll. Det är ingen kärlekshistoria, ingen spänningsroman och ingen fantasyroman men den innehåller alla delarna. Det är lätt att tycka om huvudpersonen, den unga flickan Nella Oortman som kommer till Amsterdam som handelsmannen Johannes Brandts hustru. Inget blir som hon tänkt sig och inte heller vad man som läsare tänkt sig. Mycket bra! Och nog skulle man vilja ha ett sådant dockskåp...eller kanske inte... Den får

B B B B 


Jag har skickat iväg det första paketet till min Hemliskompis och jag har sett på hennes blogg att hon fått det. Hon verkade nöjd. Jag har precis fått hem garn som jag beställt till henne men det paketet får hon vänta med tills i mars. Jag kan ju inte tala om vem hon är för då kanske hon upptäcker mig och det går ju inte eftersom det ska vara en hemlis. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar