25.2.15

Cirkelsåg i huvudet

Idag har jag mått ganska bra. Det var värre igår och i förrgår. Det är svårt att beskriva hur det kan kännas men ungefär så här känns det när det är som värst: Det trycker i örat så att det gör ont i halva huvudet och så känns det som om det sitter någonting i vägen - ett lock för örat. Samtidigt tjuter det i huvudet som en cirkelsåg och så piper det i lite olika frekvenser. Allt det där gör att kroppen hamnar i ett slags paniktillstånd. det är omöjligt att slappna av. Att det dessutom snurrar i huvudet gör ju inte saken bättre. Och så illamåendet...sjösjuk på land. Dessutom hör jag sämre på höger öra.


Bilden lånad från Medcomic Store


Jag blir oerhört trött, tankspridd och orkar inte tänka. Helst vill jag ju bara komma bort från ljudet och trycket men det går ju inte....
Jag har lärt mig att jag måste träna avslappning aktivt och att det är bra med avledande ljud. Lite musik eller prat i bakgrunden. Jag behöver också distrahera mig - försöka lägga fokus på annat än örat. Hur lätt är det??




Nåja, inatt har jag sovit helt ok och mår som sagt riktigt bra. När det är som värst försöker jag komma ihåg att det faktiskt blir bättre ibland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar