10.8.12

Handaverk

Jag är KLAR med mitt sommarprojekt. Vi hade i uppgift att designa och sticka en sjal eller halsduk och använda de tekniker vi gått igenom under våren. Här är den:
Mosse 
Jag har hållit på att lära mig att sticka strumpor toe-up, dvs börja vid tån och sticka uppåt. Det finns ju flera olika varianter men jag har stickat med short-row tå och short-row häl. Jättekul. Jag tror det blir mitt nya favoritsockmönster att improvisera ifrån.



Jag har lite dåligt samvete för mina broderier som bara ligger.... men jag sydde en liten kylskåpsmagnet som ska gå till Arbetskretsen. Det var riktigt roligt. Jag sydde och lyssnade på Lars Keplers Eldvittnet som är riktigt bra!
Den lilla gulliga fågeln hittade jag i den brittiska tidningen Cross - Stitcher som jag gillar att frossa i.






Jag TROR att jag kanske kan bli klar med mitt julbroderi. Jag har gjort en svensk version av The Christmas Tree Sampler från Historical Sampler. Jag har köpt den från min favoritshop på nätet brittiska sewandso.




Här är originalet....













....och här är min skrynkliga version - snart klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar