16.7.12

Bra Brittiska deckare - perfekt i regnet!

Jag har blivit helt såld på den brittiska författaren S J Boltons (eller Sharon J Bolton) deckare. Jag läste först den som på svenska heter Rov (Sacrifice) någon gång förra året och tyckte väl att den var helt ok - men inte mer. Sen kunde jag i alla fall inte motstå den som heter Ond Skörd (Dead Harvest) som jag tyckte bättre om. Jag skrev om den HÄR 



Sen såg jag att hon skrivit flera om polisen DC Lacey Flint. Jag lyssnade på den första,  Now you see me, som var otroligt spännande med en ruskig historia med Jack the Ripper likheter och förvecklingar långt tillbaka. Jag lyssnade och lyssnade med andan i halsen. Den får faktiskt B B B B B 
Ruskig, spännande, härlig atmosfär, London, mörka hemligheter, ja, jag tror den har allt!
Nu håller jag på med nästa, Dead Scared. Lacey Flint är i Cambridge för att hjälpa till med ett fall som hennes partner från första boken är involverad i. DI Joesbury och hon har dessutom känslor för varandra som de helst inte vill låtsas om...

Förutom Lacey Flint och Joesbury figurerar psykologen Evi Oliver som fanns med i Ond Skörd och som dessutom är den enda som känner till Lacey Flints egen hemlighet. 

Efter den väntar Awakening, som inte är en Lacey Flint-historia. Men jag är säker på att det kommer flera.Jag hoppas det i alla fall!

1 kommentar:

  1. Jag gillar också Bolton. Ibland kan det bli lite väl många sammanträffanden, men förutom det så är de medryckande, roliga karrakärer, fin miljö och intressant m fornfynd myter osc

    SvaraRadera