10.6.12

My dear Dr Watson

Åh, vad jag har haft roligt! Det var väldigt länge sedan jag läste något av den store detektivens äventyr nedtecknade av hans gode vän Dr Watson. När jag fick höra talas om den nya romanen The House of Silk kände jag först ingen lust alls att läsa den, men när jag läst några recensioner började den kännas lockande.

Det är ju förvisso alltid lockande att läsa om ruskigheter i 1800-talets London så jag slog till vid ett besök på min favoritboklåda The Uppsala English Bookshop.

Romanen är underbar! Mr Horowitz har lyckats alldeles utmärkt med att fånga stil, karaktär och stämning. Jag tycker dessutom att han  - jag ska inte avslöja varför - givit en ny dimension åt Mr Holmes och Dr Watsons äventyr.

Nu hoppas jag att det kommer flera.

Den får B B B B B 




På besök hos Mr Holmes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar