19.11.11

Nytt på stickorna






 Här har jag stickat en trekantssjal med spetskant i avvikande färg. Jag är inte riktigt klar, det fattas en liten bit av spetskanten som jag måste sticka dit och sen sy fast.

Grundmönstrer heter Trekantssjal i rätstickning och är ur boken Skönt Stickat av Paula Hammenskog och Ewa Wincent.


Jag har lyckats sticka två "lappar" på den estniska potpurrisjalen. Det tar lite tid för jag måste tänka efter ett tag innan jag begriper hur jag ska göra, dessutom gäller det att hålla tungan rätt i mun så det blir rätt.

Men det är ett jätteroligt mönster att sticka och precis lagom att få göra små lappar i olika teknik. Det känns ganska lätthanterligt.



Plötsligt fick jag lust att sätta igång med "Maggies Kofta". Jag köpte garn och mönster på Syfestivalen i februari från Solkustens  Spinneriverkstad. Fast jag ska sticka i naturvitt garn och inte i grått som på bilden. Det är en jättefin modell och härligt ullgarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar