16.10.11

Pippitröja, vantar och Estniskt Potpurri

Pippitröjan klar!











Både jag och dottern är nöjda.

Den var rolig och enkel att sticka.





























Hippievantarna är påbörjade igen. Lättstickade. Tror de blir bra.













Nästa projekt blir den här fantastiska sjalen. Estonian Potpurri. Jag hittade mönstret på Etsy genom Ravelry.

Stickade små rektanglar ihopsatta i blockhusteknik.  9 olika rektanglar i varje del, så sammanlagt 27 olika  spetsmönster att sticka. En utmaning alldeles säkert, men roligt.

Jag tänkte sticka i Drops Lace.




Jag har också en idé om att sticka en halsduk i entrelac-teknik. Fast jag tänkte göra min i bara två färger, orange och grönt. Jag har några nystan Debbie Bliss Donegal Luxury Tweed Aran, som jag tänkte använda. OM jag nu bara kan lära mig tekniken....

Det finns bra instruktionsvideor på You tube.

1 kommentar:

  1. Jättefin Pippitröja! Förstår att dottern är nöjd :-)

    SvaraRadera