3.10.11

Månadssummering September


 Ur Stig Dagermans Höst
som g i parken.
Att dö är att resa en smula
från grenen till fasta marken.

Hur smal blir den gyllene strimman,
som bådar att dagen skall randas.
är en bra tid för läsning utan dåligt samvete. Det tycker jag är skönt. En stor kopp te, en god bok och en filt över benen. Och så vovven som ligger och snarkar intill. Ändå är jag så dålig på att ge mig riktigt lång lästid - och när jag gör det somnar jag bara...




Tja,  vad ska man säga om september...




Lite blandad läsning. Det var väl egentligen bara Björn Runeborgs Dödas Kärlek som var riktigt bra.  






Under Vulkanen av Malcolm Lowry (3)
Faithful Place av Tana French (4)
Händelser vid Kirkstone Abbey av Patrick Redmond (4) 
The Weight of Silence av Heather Gudenkauf (3) 
I midnattens stillhet av Denise Mina (2)
Dödas Kärlek av Björn Runeborg (5)
The Gardens of the dead av William Brodrick (3)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar