30.9.11

Mera böcker i läshögen

Jahaja....

Så var det med de föresatserna. Jag hade tänkt att jag inte skulle köpa några nya böcker förrän jag hade läst i alla fall en större del av de som redan ligger i läshögen.

Men det dyker ju hela tiden upp sån´t man vill läsa och då har i alla fall jag väldigt svårt att köpa dem just för att ha dem i läshögen.

Sen har jag fått några recensionsexemplar också - och det är ju kul.

Det är en blandad kompott:

Äntligen fick jag hem Umberto Ecos Begravningsplatsen i Prag. Jag känner att jag liksom vill suga på karamellen och spara den tills jag vet att jag kan läääääsa i lugn och lääänge.

Av de nya svenska romanerna som kommit i höst har jag köpt och ser fram emot att få läsa Jan Guillous Brobyggarna, Johan Theorins Sankta Psyko, Marie Hermanssons Himmelsdalen och en av mina favoritförfattare Eva-Marie Liffners Lacrimosa.

Glen Duncans roman The Last Werewolf ska vara fantastiskt bra. Hoppas jag inte blir besviken. Har man Spotify kan man lyssna på soundtrack till boken - mycket bra!

Lev Grossmans The Magician King gick ju inte att motstå eftersom jag tyckte väldigt mycket om den första The Magicians.

Belinda Bauers thriller Mörk Jord har jag fått att recensera. Jag ska ge den en chans till. Jag läste den på engelska då den kom men blev inte då särskilt förtjust i den. Kanske bara dålig tajming.

Ransom Riggs Miss Peregrine´s Home for Peculiar Children har ju en titel som inte gick att motstå.

Erin Morgensterns The Night Circus blev jag nyfiken på efter att ha läst om den.

Patricia Dunckers The Strange Case of the Composer and the Judge gick ju inte heller att motstå.

En härlig läshöst att se fram emot alltså!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar