1.9.11

Månadssummering Augusti

Tänk att hela långa augusti redan tagit slut. Eftersom jag älskar sensommaren och hösten gör det mig ingenting egentligen. Det är bara att det går så fort... Inte har det blivit så mycket läst heller.Bara 5 romaner.
Jag har läst en dansk deckare, Fasanjägarna av Jussi Adler-Olsen. Det är den andra i serien om Avdelning Q, som jag blir allt mer förtjust i.

Jag har också läst en klassiker; Agnes Grey av Anne Brontë. Det var riktigt roligt.

En fempoängare har det blivit The vanishing of Esme Lennox av Maggie O´Farrell. Jag tyckte den var väldigt bra och har redan skrivit om den.
Även Moderspassion av Majgull Axelsson var bra. Jag har skrivit om den på Fritz & Ståhls hemsida.



Berlinerpopplarna av Anna B Ragde läste vi i min bokklubb SELMA och jag var nyfiken på den eftersom den blivit så omtalad och verkar omtyckt av många. Jag kan bara konstatera att den inte var något för mig. Jag greps aldrig av vare sig karaktärer eller handling. Jag har svårt att sätta fingret på varför men jag tror att det har och göra med att jag tyckte det var FÖR mycket.

1 kommentar:

  1. Har efter ett väldigt långt uppehåll äntligen börjat ta mig tiden att läsa igen. Du kommer definitivt hamna i min favvo-lista. Verkar finnas mycket goda tips på bra böcker här hos dig :)

    SvaraRadera