3.7.11

Orange läsning

Eftersom jag är med i guppen Orange January/July har det blivit dags att plocka fram de ORANGE böckerna: Nu under juli planerar jag att läsa

- Årets vinnare The Tiger´s Wife av Tea Obreht,
- 2007 års vinnare En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie,
- 2000 års vinnare I live in Modern Times av Linda Grant och 1996 års vinnare A Spell of Winter av Helen Dunmore






Annars har jag precis avslutat Murder in the Philosophy Departement av Julia March. En trevlig gammaldags deckare, lite i stil som Agatha Christie. Roligt med den akademiska miljön, Intressant huvudperson och inte en massa blod, skruvade mord eller splatter. Helt ok. B B B B 



Blackout av Connie Willis blev lite av en besvikelse.  Bitvis var den väldigt intressant och lyckades skildra krigstiden i London bra. Trots det så blev jag aldrig riktigt biten av den eftersom jag tyckte att den hoppade för mycket.  Först från 2060-talet till 1940-talet, men det var inga problem eftersom den handlar om tidsresande historiker.  Men sen hoppade den från olika tider och platser även under 1940-talet och det gjorde att den blev ganska ointressant och lite tråkig. Nu blir det nog inga fler Connie Willis för min del. B B B 


 - 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar