30.7.11

Inga fler bokinköp i år - utom

denna: Tolstoy and the Purple Chair - my year of magical reading.

Nina Sankovitch ägnade ett år åt att läsa en bok per dag (jag vet inte hur hon bar sig åt) men hon har skrivit om det i denna bok och på bloggen

http//:www.readallday.org/blog/






såååå, den har jag beställt. Men annars tror jag faktiskt att jag ska låta augusti - november bli inköpsfria. Jag har massor som ligger och väntar och jag hoppas och tror att jag får ett par recensionsex av åtminstone ett par av höstens nya romaner, så jag borde klara mig.

Jag har inte alls läst så mycket under semestern som jag trodde jag skulle göra. Jag har lyssnat klart på Mary Horlocks The Book of Lies

Den var helt ok. Mest intressant var att lära sig lite om förhållandena på Guernsey under kriget.

Jag har också lyssnat på Scott Siglers Infected - ok, den med, men inte mer.

Annars har jag flyttat runt möbler - nu är jag nöjd tror jag, så lite energi måste jag ha fått under ledigheten. 

1 kommentar: