20.7.11

I-pad med fodral & Kindle, stickning och broderi

 Jahapp, då var det färdigpackat inför semestern. Jag tar INGA (!?) pappersböcker med mig utan min I-pad med Kindle-app.





Där har jag böcker att välja och vraka mellan så det skulle räcka i en månad minst. Jag har bland annat The Waiting room - en rysare, Radetzkymarschen av Joseph Roth, som man bara MÅSTE läsa, Rennie Airths senaste deckare och Ted Dekkers Cirkeltrilogi och en massa annat...







Jag snodde ihop ett I-padfodral så att den ska ligga skyddat i väskan. Jag har ett lock på den, men tyckte det var kul med ett hemsytt fodral.


 För att göra det mjukt och gosigt har jag lagt grytlappsvadd emellan. Resår upptill så att den håller ihop och ett litet handtag eller nå´t.
Jag har med mig ett litet broderi från LHN och kanske lånar lite garn därifrån för att brodera namn på den.

















Stickning har jag också packat ner - Pinkertonsjalen. Jag började så smått igår och den verkar vara perfekt att ha med sig. Ganska enkel, man behöver inte vara rädd för att tappa bort sig.
















De fina tygbitarna är engelska - William Morris förstås. Den fina med rosen (Trellis) fick av en god vän och den andra (Golden Lily) hade jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar