31.7.11

DeckarDanmark

Jag har redan upptäckt Jussi Adler-Olsen och håller nu på med den andra romanen, av hittills fyra, om avdelning Q. Välskriven, spännande, intressanta personer och rolig. Det är bara att ge sig hän.


Jag har också läst två av Michael Katz Krefelds deckare, bland annat PeterPans Hemlighet, som inte alls var särskilt bra. Lite trist faktiskt. Ganska ok intrrig, men inte alls lika levande som Adler-Olsens.







Jag fick två deckare av min mamma nu när vi var i Danmark på sommarbesök. De var helt okända för mig men verkar riktigt bra. De är skrivna av syskonparet Lotte & Sören Hammer. 

Jag har, bland annat, på Goodreads läst lite blandade omdömen, så det blir spännande. I vart fall är jag lite svag för miljön i den andra boken, Alting har sin pris, som utspelar sig på Grönland. De finns dessvärre inte på svenska, men den som vill träna sin skandinaviska kan ju läsa på danska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar