25.10.10

Pocket och Prassel och Påhitt

Hej mina hemliga bytesvänner. Jag har försökt att svara på alla (!) frågor. Kanske ni får lite tips och ideer?

* Vilken genre eller författare gillar du bäst? 
Brittiska författare står högt i kurs. Jag läser gärna deckare, sf och viss fantasy. Jag har inte läst de fantasyförfattare som överöser oss med böcker. Jag blir liksom trött på dem innan jag ens har börjat. Men jag tycker också om att läsa samtida skönlitteratur.

* Vilken genre eller författare är du nyfiken på?
Steampunk skulle jag vilja läsa mer av och poesi.

* Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om..?
Leif GW Person, Hertha Müller, illa skrivna svenska deckare, chic litt

* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt? 
Flera... och jag tror jag har allt.

* Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren?
Här på bloggen har jag en lista över årets lästa. Annars finns jag på Boktipset.nu (sök på mitt namn)

* Annat litterärt, värt att veta..?
Gillar allt med bok och biblioteksanknytning. Bokmärken, bokstöd, vykort med citat, författarmuggar, penguinhanddukar - you name it
* Vad äter du för godis?
Hårda syrliga karameller och mörk choklad

* Naturgodis - ätbart eller inte..? 
INTE!!!* Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart?
Både och. Tycker inte om smaksatt kaffe men gillar alla sorters te bara de inte är allt för parfymerade.
* Hobby? 
Förutom boksamlandet - stickning, broderi och lapptäcke.

* Favoritfilm? 
The Queen, Shine, Sagan om ringen, Alla Tim Burtons filmer, 

* Favoritmusik?
Älskar allt utom schlager och hårdrock och experimentell jazz

* Stjärntecken? 
oxe


Favoritfärg? 
grön, blå, orange

* Samlar du på något?
böcker och boksaker, teburkar och tesaker

1 kommentar:

  1. Vad roligt att läsa! Och så spännande!
    Hoppas verkligen jag kan få ihop något roligt som du blir glad av. :)

    SvaraRadera