5.1.10

Utmaningar 2010


Jag gick igenom mina bokhyllor häromdagen och gjorde en förteckning över vilka olästa böcker som finns där. Jag tänker INTE tala om hur många jag hittade men jag har som mål i år satt upp att försöka hinna läsa 100 av dem!


Mina listade Hyllvärmarböcker ingår i dessa.


Det betyder att det inte blir mycket tid för läsning av NYA BÖCKER. Inte heller känns det som att jag behöver (behöver och behöver förresten..) köpa några nya. MEN av efrafrenhet vet jag att jag har svårt att helt avså så jag har lovat mig själv att jag får köpa EN bok varje månad. Jag har redan nu räknat ut att jag måste spara en månad för att köpa två i april för då kommer John Ajvide Lindqvist och Johan Theorin ut med nya romaner.


Sen har jag ju SELMA-böckerna - vilka det nu blir i år. Vi turas ju om att välja bok i bokcirkeln. Det är min tur vid träffen i januari och jag har redan bestämt mig men jag talar inte om vilken ännu.


Så gick jag ju med i Ravelry Book-club som jag skrev om i går.


Slutligen har jag bestämt mig för att ta itu med TEGELSTENARNA i hyllan. De ingår i och för sig i de 100 men det är ju lätt att hoppa över dem eftersom de är så tjocka. Just nu håller jag sakta men säkert på med Bröderna Karamazov.


Mycket härlig läsning väntar alltså.

1 kommentar:

  1. Att man inte "behöver" köpa, behöver ju inte betyda att man inte kan få böcker! Böcker är en lisa för själen, tycker jag! Nu har planeringen för nästa paket påbörjats. Jag hoppas att du haft en riktigt god jul och att 2010 blir ett fantastiskt år! Många kramar från din hemlis

    SvaraRadera