14.1.10

Tänk vad kul det är när man upptäcker något nytt! En ny författare eller ny musik till exempel. Förra veckan upptäckte jag kompositören Arvo Pärt. Jag har alltid utgått från att han är helt olyssbar (kan det heta så?) men nu hörde jag på radion ett fantastiskt stycke pianomusik. Eftersom jag inte hade noterat vad det hette och inte heller kom ihåg vilket program jag hörde det i fick jag ägna en stund åt googlande. Men, jag lyckades!


Dessutom har jag (kanske) hittat en ny författare att läsa mer av. Jag började ju på The Lace Reader och hade svårt att lägga den ifrån mig. Jag gillar den såhär långt i alla fall.

Jag har också bestämt vad jag ska skicka till min Hemlis-kompis i present. Jag kan inte avslöja vad, men jag läste på hennes blogg om ett stickprojekt hon var sugen på....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar