16.1.10

SNÖ



Jag har varit ute och gått med hundarna, de älskar snön. Det gör jag också i alla fall att läsa om den. Jag har funderat på att göra en lista med böcker med snöanknytning på min BOKTIPSETsida men inte riktigt hunnit med. Därför var det så kul när jag lyssnade på The Guardians book podcast som just handlade om böcker och snö. Många av de böcker som nämndes där har jag läst, till exempel Susan Coopers The dark is rising, Charles Dickens A Christmas Carol och James Meeks The people´s act of love.
Det är snart dags för olympiska spel! Jag ska heja på Sverige genom att sticka. Det finns nu ett Team Sweden på Ravelry! HEJA!

På the Guardian pratade deom en ny bok, The snow tourist av Charlie English , som jag måste ha. Den får komma in på min önskelista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar