27.1.10

Inspirerande matbok mm


Jag känner mig väldigt duktig för nu har jag frostat av kylen, städat i plastburkskåpet och rensat lite i skafferiet. Allt detta tack vare Annica Tribergs bok 100 sätt att rädda maten...
Jag tycker vi är duktiga hemma på att ta tillvara rester och inte slänga i onödan men det var ändå inspirerande och upplyftande att läsa den.

Jag har gett upp Breven... Den började så bra men sen blev det för tillkrånglat och helt enkelt trist.


Det var väl inte vad jag kände för att läsa just nu helt enkelt. Jag har haft ganska mycket på jobbet och då orkar jag inte med något som kräver lite av läsaren.

Nu blir det dystopisk framtid i Moskvas bokstavligt talat undre värld; Metro 2033 - den sista tillflykten av Dimitrij Gluchovskij.
Bokus skriver så här: MOSKVA ÅR 2033. Civilisationens nordligaste utpost, en ensam metrostation, attackeras av gåtfulla varelser som uppstått i det sista kriget. Världen ligger i ruiner, jordytan är kontaminerad och ett rov för solens dödliga strålar. Överallt pågår en ständig kamp om livsutrymmet, alltmedan mörkret och fasan härskar i tunnlarna. I den underjordiska labyrinten tvingas en ung man ut på vandring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar