5.12.09

Utmaning 2





















HÄR ÄR DE: 12 böcker inköpta före 2009 att läsas under 2010.


- Vad jag älskade av Siri Hustved

- Company of Liars av Karen Maitland

- Boken om det Hemliga Sällskapet av Claes Hylinger

- Ansikte av eld av Björn Ranelid

- Fyren av Kristian Petri

- Enhörningen av Iris Murdoch

- Gilead av Marilynne Robinson

- First Childhood av Lord Berners

-Dagmar av Oscar Danilesson

- Bönder och Herrar av Theodor Kallifatides

- Breven av Håkan Andersson och

- Mason & Dixon av Thomas Pynchon


Även om jag får erkänna att jag misslyckats i min utmaning att inte köpa några böcker under 2009 har jag lärt mig att stå emot bokköpsuget. Jag kan gå in i en boklåda utan att köpa. Jag har blivit mera kräsen. Jag har också fått läst en hel del av det jag redan hade köpt även om jag lånat massor på biblioteket och fått flera bra böcker i present.


I övrgt har jag haft en bra dag. Hunnit göra lite fint. GLÖM INTE ATT VILA I MORGON!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar