8.12.09

Sista Hyllvärmaren för i år.














Nu äntligen ska jag ta itu med sista Hyllvärmaren för i år. Jag är med i HYLLVÄRMAR-bloggen

Vi är några stycken som plockat ihop 5 böcker inköpta före 2009 och lovat läsa dessa. Två omgångar har det blivit. Jag har alltså läst 9 Hyllvärmare under året och har nu till sist kvar Sara Lidman.


Jag tror nog vi kommer att fortsätta så vill du haka på så går det säkert bra. Titta in på bloggen och fråga Cecilia.





Jag har alltså läst: En lampa som gör mörker av Per Odensten (köpt i oktober 1999-pinsamt)De vilseförda av Kate Atkinson (köpt 2005, dessutom köpt en gång till i engelsk pocket, usch)The Handmaids Tale av Margaret Atwood (I stället för Hennes mjukaste röst av Bengt Ohlsson som jag helt enkelt inte ville läsa. (köpt omedelbart då den kom ut 2007 - var så himla bråttom... retfullt när pocketboken hinner komma)Water for elephants av Sara Gruen (köpt 2008 sedan jag i The Economist läst att den var årets mest sålda bok i USA)The rings of Saturn av W.G. Sebald(köpt 2007 efter att blivit inspirerad av recension).The Mitford Girls av Mary S Lovell, Din tjänare hör av Sara Lidman (köpt i ett anfall av borde läsas) , Mister Pip av Lloyd Jones, En berättelse om kärlek och mörker av Amoz Oz och De välvilliga av Jonathan Lithell.


Facit för årets omgång (bortsett från Sara Lidman) är att jag tyckte RENT ILLA OM De Välvilliga. TYCKTE MYCKET OM The Mitford Girls, The Handmaids Tale, Mr Pip och Water for Elephants. Egentligen gillade jag the Ring of Saturn också fast den var lite trög att läsa. De andra var bra men gav inga bestående intryck på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar