27.12.09

Hyllvärmare





























Jag är med i bloggen Hyllvärmarna och har där utmanat mig själv och andra med 12 "gamla" böcker som ska läsas under 2010.
Eftersom jag har (i alla fall haft) en förmåga att köpa böcker fortare än jag läser dem har en del böcker blivit stående för länge i "kyrkhyllan". Så här är nu tio böcker som jag lovar att läsa under 2010.
- Livlinor av Philip Yancey
- Kristens omvägar av C S Lewis
- Kan man vara kristen av C S Lewis (Favorit för omläsning)
- Jungfrumark av Peter Hallsorf
- Stororden av Peter Halddorf
- Glittering Images av Susan Howatch
- Den gömda skatten av Gerhard W Hughes
- Vägar till glädje av Richard Foster
- Om det så skulle kosta mig livet av Margaretha Sturesson
- Evigheten mitt i tiden av Wilfrid Stinissen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar