17.12.09

Favorit inte bara till jul

Charles Dickens är en av mina absoluta favoriter. Jag har läst det mesta och en historia som jag ständigt - i alla fall en gång om året - återkommer till är En spökhistoria vid jul eller A Christmas Carol. Under många år såg jag den dessutom på teater i Reginateaterns engelska uppsättning i Stockholm. Tyvärr försvann den och har varit borta några år. Men NU sätts den upp på Maximteatern i Stockholm och vi ska åka och titta på den på lördag!







Annars har jag en del olika inspelningar av den på DVD (faktiskt till och med med mupparna?!)








Nu har ju dessutom kommit en ny film. Jag har inte hunnit gå och se den ännu.










En jättefin Dickenssida finns HÄR.






















Dags för JUBILEUM 2012
Då är det 200 år sedan han föddes.

Var med och förbered firandet!







Till och med Dickens har drabbats av ZOMBIE-yran.

Jag har inte hunnit läsa än - men kanske nästa vecka när jag ska vara ledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar